Det här funkade inte, men kanske det här?

I dag går jag in i vecka 40, den veckan som borde vara den sista i graviditeten. Det tror jag dock inte att det blir, men jag ska inte tappa hoppet. Många kommer nu med tips om hur man ska göra för att få igång förlossningen. Man ska tydligen kunna äta färsk ananas, gå promenader, putsa fönster, vara aktiv, vara inaktiv, ha sex med mera, med mera. Det känns som att nästan vad som helst kan få det att börja. I dag tänkte jag testa att ställa mig på huvudet, stoppa en banan i högerörat och joddla i fem minuter. Det vore fan om jag inte får igång förlossningen av det!

Många frågar nu hela tiden om bebis har kommit. I alla sms står det "Hej! Hur mår du? Ingen bebis än?". Alla telefonsamtal börjar "Va? Är ni hemma fortfarande?". Jag förstår att folk är nyfikna men jag lovar att alla får veta när han har kommit. Varken Uffe eller jag har för avsikt att undanhålla den infon...

Nu är det skidskytte igen så nu har jag inte tid att skriva mer. Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag drack hallonbladste och fter en vecka så kom ho till oss. Hade ju också bf 19 december. Man vet ju inte hur det hade varit om jag inte druckit, men jag tror det funkade på mig :)



Lycka till med allt nu!

2009-12-13 @ 12:05:33
URL: http://bebbelycka.blogspot.com
Postat av: Maria

Hallonbladste glömde jag att ta med i min lista ja. Tack för tipset! Skönt när metoderna funkar! Jag har visserligen inte testat så många men ändå... Hoppas att det kommer igång snart i alla fall.

2009-12-13 @ 22:51:31
URL: http://ettnyttliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0