Det är Lena och jag nu...

Ont, det gör ont! :( Mådde toppen i morse. Sov länge, var hos barnmorskan och städade sen lite. Tyckte att det var så fint väder så jag tog en liten promenad. Gick lugnt och sakta för att inte ta ut mig utan bara få i mig luft och solsken. När jag kom hem fick jag dock fruktansvärt ont i ljumskarna. Och i mitt bäcken. Det har slutat med att det nu gör så ont att när jag skulle försöka ta mig till toaletten nyss så skar det som knivar i rygg, ljumskar och bäcken. Allt för lite sol. Hade jag jäktat och gått en långpromenad hade jag förstått men det här var ju ingenting. Det blir ingen mer promenad innan lillen är ute i alla fall, det är ett som är säkert.

Hos barnmorskan gick det annars bra. Magen växer som den ska. Ivans hjärta slår som det ska. Han är fortfarande fixerad. Mitt blodtryck är bra. Barnmorskan kan inte säga hur pass långt det kan vara kvar så klart men hon sa att han troligen är lagom stor = strax över 3000 gram. Låter bra tycker jag. :)

I går var jag ute och åt med två kollegor. Dom hade köpt en liten dress till "bebis" :) Tack snälla ni! Det är ju bara två dagar kvar på jobbet nu. Ska bli skönt att få vara ledig sen. Kroppen behöver nog få vila. Det känner jag ju i dag om inte annat...

Nu kollar jag på skidskytte och väntar på Uffe. Ska försöka göra mat till han kommer hem men får se om det funkar. Tveksam just nu :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0