Berg- och dalbana var det ja

Så där ja. Jag var pigg och munter i dag (till skillnad mot igår...) och knatade ner till centrum för att hitta lite julklappar. Jag hittade faktiskt en del saker i dag och har inte speciellt mycket kvar att handla. Har fixat en del småsaker som jag länge skjutit upp men nu är det klart. Skönt. Har bakat limpor också. Hoppas att det ska smaka, första gången jag gör just den här typen av bröd.

Hittade lite fina saker till Ivan i centrum också. Ett par tavlor med Nalle Puh. Kunde verkligen inte stå emot. :) Har ju funderat på att ha ett par tavlor vid hans säng också men inte fixat det. Nu har jag tavlorna i alla fall. Imorgon ska jag sätta upp tavlorna om jag hinner. Ska ju sy mina julgardiner då. Köpte tyg idag. Hade siktat in mig på rött tyg med något fint mönster. Allt kändes tantigt dock. Tråkiga tyger. Gick till den lilla tygaffären här nere istället och även där fanns mestadels hemska tyger. De var visserligen röda men med så mycket plotter på att jag blev vimmelkantig av allt. Men så såg jag en vit gardin med gråa och röda hjärtan. En mycket enkel men fin gardin. Köpte tyg till en kappa så imorgon ska jag som sagt pyssla lite. :)

Det har förresten snöat hela dagen! Woho! Det här får gärna ligga kvar till efter jul i alla fall. Gärna längre också men i alla fall över jul. Det skulle vara så mysigt...

En sak som varit mindre bra med dagen. När jag skulle börja laga mat började ryggen jävlas med mig. Nu har jag riktigt ont. Har småkänningar i magen också. Jag hoppas att det bara är tillfälligt. Skulle ändå vilja ha det som i morse fram till förlossningen börjar. Skulle jag må som i morse hela tiden så skulle jag lätt kunna gå över tiden och få lillen i januari istället. Pappa tyckte det när jag pratade med honom idag. Som ryggen är nu har jag dock inte lust att vänta alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0