Tillbaka på jobbet

Ja, som rubriken säger - min semester är slut. För den här gången. Tungt att börja pendla igen och speciellt eftersom det är på heltid nu. Har ju i alla fall inte kunnat jobba heltid sedan i slutet av april. Rätt mör känner jag mig även om det faktiskt går bättre än väntat än så länge. Åkte tåg hela vägen igår. Fem timmar tog det totalt. Idag tog jag bilen en bit och hoppade på tåget i "farten". Sparade rätt mycket tid på det så jag gör nog så i alla fall tills det är halt och mörkt ute. Kostar lite mer (300 kr) varje månad men det är ju en piss i havet när man räknar in de 3500 jag måste betala. Speciellt när jag faktiskt sparar 1.5 timme per dag att göra så här. I slutändan blir det rätt mycket.

Jag känner mig rätt trött nu. Ändå fick jag höra på jobbet idag att jag såg "oförskämt pigg" ut. Det tackar jag för men jag förstår inte hur. Kanske är det så enkelt som att jag inte mått så här bra tidigare under graviditeten och därmed kan slappna av på ett helt annat vis? Det får gärna hålla i sig så här nu ett tag. Känner av fogarna till och från och mitt bäcken gör ont i bland men är det inte värre än så här så ska jag klara av att jobba heltid fram tills det är dags för mammaledigheten. Och det är ändå vad jag helst önskar att kunna göra.

Fick höra att jag såg så smal ut i ansiktet igår också. Jag ligger fortfarande på fem-sex kilo under den vikt jag hade när jag upptäckte att jag var gravid. Såg på bilder från Krakow också och där är jag rätt så mullig i ansiktet. Stor skillnad mot nu. Trevligt men resten av viktnedgången tar jag gärna när förlossningen är över....

Nej, klockan är mycket. Jag ska sätta igång diskmaskinen och sen börjar det bli dags att dra sig tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Malin

Foton! Mer foton vill jag se! :o)

2009-08-30 @ 16:02:24
URL: http://mzakrisson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0