Long time no see

Tillbaka efter vår utlandsresa. Vi har varit till Barcelona och Lissabon. Samtidigt som jag har sett fram emot resan var jag väldigt rädd för att jag inte skulle orka med allt. Jag har ju ändå haft det jobbigt med värmen... Det var väldigt, väldigt varmt men det gick ändå lite bättre än jag trodde. Uffe mådde inte heller speciellt bra av värmen och därmed det gjorde att jag inte behövde vara så sinkande som jag trott.
Barcelona var vackert men jag trodde att det skulle finnas lite mer att se och uppleva. Visserligen orkade vi inte gå så mycket som vi brukar göra på semestern så vi missade säkert en himla massa roliga saker. En del turistattraktioner fick vi ändå se. Och vi bodde ca 300 meter från Medelhavet så det blev även lite bad. Vattnet smakade oerhört mycket salt. Det var dessutom så pass salt att man kunde sätta/lägga sig hur som helst och flyta så. Häftigt att sitta och guppa i vågorna :)
Lissabon var mycket mer sevärt än Barcelona enligt mig (och Uffe). Smala gränder, stora nivåskillnader och en storslagen miljö. Vi bodde på något som kan räknas som "Drottninggatan". Det var nära till vattnet där också men ingen strand i sikte. Slottet uppe på berget var en mycket sevärd upplevelse. Utsikt över hela staden och dessutom fick man klättra runt uppe på muren och i tornen. Riktigt coolt. Det dåliga med Lissabon var alla tiggare, försäljare och knark. Det gick inte att gå ut från hotellet utan att överösas av folk som ville sälja något (rosor, blinkade prylar, afrikanska smycken, knark, you name it).

I övrigt händer inte så mycket. För ett par dagar sedan när vi skulle sova kändes det som att hela magen hoppade fram och tillbaka. Vi tittade på magen och mycket riktigt, hela alltet bara rörde sig. Vi skrattade gott båda två åt vår huligan... Han har annars varit lite lugnare en vecka nu men det beror troligen också på värmen.

I dag har vi kollat på barnvagnar. Det är ju en hel vetenskap! Nu vet vi dock ungefär vad vi vill ha och jag ska hålla koll på blocket och se om det finns en begagnad vagn att köpa. 7000 kr är lite väl mycket pengar för en vagn i min värld. Speciellt när det inte är det enda man behöver innan parveln dyker upp.... Jag har börjat köpa en del kläder. Har köpt ett 20-tal plagg på tradera för totalt 120 kr inklusive frakt. Det är dock allt vi har till "Ivan" ännu. Börjar verkligen bli dags att kolla på de lite större sakerna i alla fall så att inte allt är kvar till slutet. Vill inte stressa runt sista veckan och hitta "allt". Nu ringde klockan. En ny auktion går ut strax. Kanske har jag då ytterliggare en massa kläder till lillen.

Edit: och nu köpte jag 63 små plagg för 31 kr plus frakt... :)

Kommentarer
Postat av: tessi

jisses va hon handlar tå....hu läng har du kvar på semestern nu???kansi en tripp ti finland=)

2009-08-21 @ 18:58:46
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Semestern tar slut på söndag... :(

2009-08-21 @ 21:26:24
URL: http://ettnyttliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0